Les résultats du CAPA 2007 sont en ligne !!!

Démarré par Kookaburra, 01 09 07, 13:26 PM

Adoc

Salut
Suite au résultat du CAPA 2007, je viens de recevoir 2x250 ml d'alimentation + liquide.  :up:
Je remercis l'équipe AquAgora, et je participerais a l'édition 2008 (si j'arrive a me débarrasser des algues  :colere:)
         @+ ADOC

cuong

Citation de: Mellonman le 05 09 07, 12:59 PM
Pour ceux que ça intéresse, les résultats du CAPA en VO :
Mes amis vietnamiens te (vous) remercient  :merci:

Mellonman

Pour ceux que ça intéresse, les résultats du CAPA en VO :

Moins de 70l

De 70 à 250l

Plus de 250l

Jakou

Quel beau CAPA cette année  :ange:
Félicitations aux participants, aux juges et aussi à AquAgora!  :merci:

ElTofi

Citation de: Kookaburra le 02 09 07, 09:19 AM
...
Et tu ne comptes pas faire le CAPA 2008 alors ???  :fessee:
...

et au CAPA 2008, bien sûr... peut-être même avec 2 bacs ;-)

jerome63

Félicitations aux vainqueurs :merci:

Plus particulièrement à Jojo pour cette belle troisième place qui récompense toutes ses semaines de galères à rétablir et maintenir son bac !

Pour moi en effet c'est T.Amano qui a été le seul à apprécier le bac, chose qui m'a particulièrement surpris et qui allait à l'encontre de ce que je pensais... dommage d'ailleurs que ses votes n'ai finalement pas été pris en compte j'aurais peut-être atteint une meilleure place hé hé :jesorsd:

Touline

Eh ben moi mon bac est le premier des derniers :-D, n'empêche que ce n'est pas donner à tout le monde! :rire: ;-)

Kookaburra

Citation de: Yzy le 01 09 07, 23:26 PM
Bravo à tous les participants! un détail qui m'a amusé:Jerome63 tu avais un peu d'appréhension que ton bac ne plaise pas à Amano et finalement tu reçois le seul commentaire enthousiaste du Maitre!

Et pour continuer sur cette anecdote : Amano avait mis une excellente note (la meilleure d'ailleurs) au bac de Jérôme  :merci:

Citation de: ElTofi le 02 09 07, 08:48 AM
Durant ce concours, j'ai eu beaucoup de commentaires (avant et après la fermeture des inscriptions), j'ai beaucoup appris... ce qui signifie que vous allez à nouveau entendre parler de moi au ADA et AGA2008. :-D

Et tu ne comptes pas faire le CAPA 2008 alors ???  :fessee:

:-D

ElTofi

Citation de: philippe2 le 02 09 07, 08:08 AM
... Nelson Montfort, en train de traduire Amano ou Knott en simultané, le dimanche après midi en live, le rêve :jesorsd: :jesorsd:

:-D :rire: :-D

Norbert,

Glad to know you have enough sense of humour to answer and not to take the "funny" remarks too personnaly... :merci:

As I already wrote in a previous topic, I'm particulary proud of your (and Oliver's) comments about my tank. My aim was not to win (or even to be well placed in ranking), but just to obtain several opinions on my aquascape, by professionnal... And I had them... I still have a lot to learn, and that's what's interessting in aquascaping : always have to learn...

during the on going of this contest, I had many comments (before and after closing) and I learned a lot... which means that you will hear about me again in ADA or AGA 2008  :-D

Once more, thanks for having taken time for our "small Frenchies contest"

ElTofi

Traduction simultanée approximative :

Norbert

Content de voir que tu as assez d'humour pour répondre et ne pas prendre les remarques "humoristiques" trop personnellement :merci:

Comme je l'ai déjà écrit dans un topic précédent, je suis particulièrement fier de tes commentaires (et ceux d'Oliver) à propos de mon bac. Mon objectif n'était pas de gagner (même pas d'être bien placé), mais seulement d'obtenir plusieurs opinions sur mon aquascape, par des professionnels... et je les ai eux... J'ai encore beaucoup à apprendre et c'est ça qui est intéressant en aquascaping : avoir toujours de quoi apprendre...

Durant ce concours, j'ai eu beaucoup de commentaires (avant et après la fermeture des inscriptions), j'ai beaucoup appris... ce qui signifie que vous allez à nouveau entendre parler de moi au ADA et AGA2008. :-D

Une fois encore, merci beaucoup d'avoir pris du temps pour notre petit concours de Frenchies

philippe2

Vivement que ce type de concours internationaux se développe chez nous. Nelson Montfort, en train de traduire Amano ou Knott en simultané, le dimanche après midi en live, le rêve :jesorsd: :jesorsd:

Eragon

Citation de: PEPEJUL le 01 09 07, 21:46 PM
eh ben ! On est prêt pour l'International !  :cry: :cry: :cry:
arf !
hast du auch ärger mit diese komische Sprache ?  :-D :rire:

philippe2

Citation de: pygocentrus le 02 09 07, 02:24 AM
putain 5eme avec mon bac pas fini ^^ bravo a tous

Je me souviens que tu ne voulait pas le présenter, ce bac. C'est dur de juger son propre aquarium, c'est l'interêt de ces concours. Félicitations pour cette belle place.

pygocentrus

putain 5eme avec mon bac pas fini ^^ bravo a tous

jarjar

And here, I goes away 4 hours and one changes language,
me which do not understand anything with English.

Yzy

CitationIf you want me in next contest thats good for me :timide:..

Given the quality of your comments we'd rather have you again in the jury next year, but I guess you are welcome to participate otherwise. :merci:

Congratulation to all participants! Special mention to Jerome63:( tank 20) you were afraid that Amano would not like it, and finally you get the only enthusiastic comment done by the master!

I switch back in French:

Bravo à tous les participants! un détail qui m'a amusé:Jerome63 tu avais un peu d'appréhension que ton bac ne plaise pas à Amano et finalement tu reçois le seul commentaire enthousiaste du Maitre!

brust

Citation(many people in Poland don't understand my works), be happy with yours works.
Can be that the aquariophilie in Poland consists only has put fish in receptacles with a few plants. A hobby which is going to take its development indeed. :up:

philippe2

Citation de: AquaDesign le 01 09 07, 22:30 PM
........ (many people in Poland don't understand my works), be happy with yours works.

Nobody is prophet in his own land.......

Kookaburra

Citation de: AquaDesign le 01 09 07, 22:30 PM
Buhehehe.....don't make aquascaping so serious ;). It could be a fun :). Make aquascapes, dont mater what people say (many people in Poland don't understand my works), be happy with yours works.

The Aquascaping is a "young" way of praticate the aquariophilie in France .... But it's know a big ascension lately, and it is a good news! It could become the similar in Poland?

;-)

AquaDesign

CitationNo, it's impossible : you have too good level for us  :peur:

Buhehehe.....don't make aquascaping so serious ;). It could be a fun :). Make aquascapes, dont mater what people say (many people in Poland don't understand my works), be happy with yours works.

Kookaburra

Citation de: AquaDesign le 01 09 07, 21:39 PM
If you want me in next contest thats good for me :timide:...

No, it's impossible : you have too good level for us  :peur:

;-)

Kookaburra

Citation de: AquaDesign le 01 09 07, 20:37 PM
Enyway...it was pleasure to be a judge but it was also hard work.
Regards
Norbert Sabat

Hi Norbert,
... It's a pleasure to have you like judge, and your analysis of ALL the tanks is good and really argue, what is very agreeable  :up:

ps3. Funny thing is that some of layout from contest was higher ranked in ADA 2007 contest that my work (and Oliver olso - i think)   :rire:

Yes, it's fun  :-D
But some of yours works have also international level (and I think you are one of the best aquascaper of the world), so it's simply a honor to be higher ranked than you  :merci:

philippe2

Citation de: AquaDesign le 01 09 07, 21:39 PM
bad that we (in Poland) don't have contest  :roll2:

Any contest in Poland???? Incredible.........

PEPEJUL

eh ben ! On est prêt pour l'International !  :cry: :cry: :cry:

AquaDesign

Citation de: philippe2 le 01 09 07, 21:22 PM
It is not sure. I know the last classified in a category, and he is very furious. I hear him, sharping a knife.........

Ouch... ;)

Well, to improve your feeling i told that i foud better hobby than aquascaping ;)...photography

For all, thanks for good words, good to heard. If you want me in next contest thats good for me :timide:.....bad that we (in Poland) don't have contest  :roll2:

run

Citation de: philippe2 le 01 09 07, 21:22 PM
It is not sure. I know the last classified in a category, and he is very furious. I hear him, sharping a knife.........

:rire: :rire: :rire:

philippe2

Citation de: laurent le 01 09 07, 21:11 PM
Nobody wants to kill you  ;-) , to reassure you, 

run

excuse me for my english  :fessee: :boulet:I will have to work more has the school :rire:
good evening Mister sabat :merci:
first of all, thank you to have devoted your time to us :merci:
I think that it is trés difficult to judge, and in what relates to me, I find your suggestions good.
for your place the ada has, years ago without, and that does not call into question, the splendid work which you completed until now.
still thank you  ;-)

laurent

Hi
First - sorry for my poor english (I hope you're understand me ;) )
Second - I hope no one want to kill me  :)
My scores was "sharp" because i wanted score like it (CAPA) was high international contest so....only outstanding worldwide class aquascapes can score 70-100points. 100point from me means - layout is perfect and only words about to say is "MAN, YOU'RE GOD OF AQUASCAPING" ;) IMO that point of analisis is better - everyone can read how his aquascape (IMHO)  is worse than perfect aquascape from world top. I always tray to be honest to all contester (even if the words was hard for them). Enyway...it was pleasure to be a judge but it was also hard work.
ps. I hope my translate from polish to french is good enough :). It was hard to wrote few words for each layout.
ps2. Yes, i like smallest fish....I like big fish.... but in big tank ;) :P
ps3. Funny thing is that some of layout from contest was higher ranked in ADA 2007 contest that my work (and Oliver olso - i think)   :rire:
Regards
Norbert Sabat
Hi Norbert,
thank you for your participation.

Nobody wants to kill you  ;-) , to reassure you,  your analyses are very appreciated by the candidates and
as always one would like to have even more details on the analysis ... (It is never enough when one is impassioned :-D )
We understand that it's a difficult spot, which requires much time.

It was a real pleasure your participation in the jury this year.

Regards

philippe2

Citation de: Kookaburra le 01 09 07, 20:17 PM
la donner, mais vous parlez Polonais ou Allemand au moins ?  :-p :-p :-D

Ja wohl, Herr Kooka. Et pour le polonais, pas de problème, vu l'annuaire interne de mon nouveau job..... :jesorsd: :jesorsd:

AquaDesign

Hi

First - sorry for my poor english (I hope you're understand me ;) )

Second - I hope no one want to kill me  :)

My scores was "sharp" because i wanted score like it (CAPA) was high international contest so....only outstanding worldwide class aquascapes can score 70-100points. 100point from me means - layout is perfect and only words about to say is "MAN, YOU'RE GOD OF AQUASCAPING" ;) IMO that point of analisis is better - everyone can read how his aquascape (IMHO)  is worse than perfect aquascape from world top. I always tray to be honest to all contester (even if the words was hard for them). Enyway...it was pleasure to be a judge but it was also hard work.

ps. I hope my translate from polish to french is good enough :). It was hard to wrote few words for each layout.

ps2. Yes, i like smallest fish....I like big fish.... but in big tank ;) :P

Regards
Norbert Sabat

Kookaburra

Citation de: philippe2 le 01 09 07, 18:09 PM
Ah??? Ils sont plus complets en anglais :??:

Je veux pas vous décevoir, mais la réponse est "non" ! On n'a fait que traduire, et le mieux que l'on a pu ... Et pour la V.O, on veut bien vous la donner, mais vous parlez Polonais ou Allemand au moins ?  :-p :-p :-D

PS : la version anglaise sera mise en ligne bientôt  ;-)

Citation de: hxhkirua666 le 01 09 07, 18:18 PM
Le bac de Mel ne fait l'unanimité d'aucun des 2 jury (ce qui est une totale incompréhension de ma part) mais se hisse tout de même (et fort heureusement) à la 1ere place, FELICITATIONS au détenteur de mon bac favori ^^ !!!

Normal, Sabat a mis mon bac 1er (quel bon goût je trouve  :-D) et Knoot celui de Jojo (bon goût aussi, mais moins que Sabat  :rire:) ... Ils ont su voir dans nos bacs leur vrai beauté  :jesorsd:

philippe2

Citation de: Hideki le 01 09 07, 19:43 PM
(bon sauf Amano peut être qui ne s'est pas vraiment investit ...)

+1. Ah les Diva.......

Hideki

wouhou trop content !!!  :bump: :bump:

bravo à tous les participants, et merci aux organisateurs et aux jurys (bon sauf Amano peut être qui ne s'est pas vraiment investit ...)

laurent

Citation de: philippe2 le 01 09 07, 18:09 PM
Ah??? Ils sont plus complets en anglais :??:

Je ne sais pas mais j'espère....

hxhkirua666

Felicitations a tous ! Les résultats sont logiques et mérités! Dommage cependant que Amano n'est pas noté les bacs :( Pour ma part j'espère que je ferai mieux l'année prochaine ou à l'AGA de cette année si j'arrive à être prêt a temps... Mention spécial à Nico qui mérite amplement de dominer ce concours ! Le bac de Mel ne fait l'unanimité d'aucun des 2 jury (ce qui est une totale incompréhension de ma part) mais se hisse tout de même (et fort heureusement) à la 1ere place, FELICITATIONS au détenteur de mon bac favori ^^ !!!